snabben

Alla inlägg under december 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 20:11

 

Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 19:03

Pappa följde mig till stallet och mockade åt mig . LYX! Hahah  

Pyslade om maja lite men hon var på lite bråk humör idag med. inte som igår men lite små dryg.


Pyslade om henne med salvor och pälsglans ;)  Heheh...  Vi sprang med henne bara typ 10 meter och hon gick helt rent!  skönt! så imorgon så ska jag böja lonskera henne :-)


 Håller på att spara ut manen nu på henne igen så den växer ut och bli tjock så jag kan tycka den snyggt sen ;)

   Hennes klibbiga salva     No Mercy - Snabben


Ni får ha det så bra så får vi se om jag hinner med att blogga imorgon , hare gött, Snabben 


 

Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 16:57

Nu är filmen färdig! bra gjort känner jag ! ;) 

Känner att texten värkligen stämmer med! :)


Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 13:32

Först har vi 


Rolf-Göran Bengtsson: Som jag Faktist inte vet så himla mycket om men många gånger sätt på tv & media!Svensk ryttare, Han ( som  alla dem jag kommer skriva lite om) Är en ryttare jag ser upp till! Han började rida när han var liten och vann ponny SM i fälttävlan 2 gånger. Han tog 1996 sin första grand prix-seger, i Göteborg,på hästen Paradiso, och har efter det vunnit ytterligare tolv tävlingar. Han har bra plaseringar och starter bakom sig :-)

   * 2011: 1:a EM (individuellt)

  • 2010: 6:a VM (individuellt)
  • 2008: 2:a OS (individuellt)
  • 2007: 5:a EM (individuellt)
  • 2004: 8:a OS (individuellt), 2:a OS (lag)
  • 2001: 2:a EM (lag), 3:a EM (individuellt)
  • 1999: 6:a EM (lag)
  • 1996: 10:a OS (lag)
  • 1994: 7:a EM (lag)                
John Whitaker! ja vad ska man säga? han är nog min favorit ryttare! en brittisk ryttare som tävlat de högsta klasserna inom häst hoppning. som kändast är hanväl som ryttare till Milton eller 'Next Milton' som tyvärr dog 1999. Efter 31 år i brittiska lands laget så slutade han med det högsta tävlingarna och satsade på att göra sitt ridmärke! tex Hjälmar ,ridbyxor schabrak osv.. Och för precis en vecka sedan så såg jag han rida live i Globen på både ponny och storhäst! det var en riktig upplevelse! En av mina högsta drömmar är att få rida för John ;-)   Milton & John Whitaker
 
 
 
 
 
 
 
 
Arnold Assarsson:  Svensk ryttare.Unghäst ryttare. Började rida när han var Väldigt liten och tävlade höga klasser i ponnyhoppning. Han var nominerad till VM -93, tog silver på SM 2000 och silver på SM för unga hästar -01. Han var finalist i VM för unga hästar på Zangersheide -01 och har ett stort antal vinster och placeringar nationellt och internationellt till 1.60-nivå (Grand Prix) jag har tränat för Arnold 2 gånger på två olika hästar. På C-ponnyn Bobby & på Majsen och han är nog den bästa tränaren jag tränat för! Hittar små fel snabbt och hittar bra lösningar på dem och har super bra övningar! :-)
 
   
 
 
 
 
 Tobbe Larsson:  Är duktig i häst hanterin goch håller på med frihets dressyr. Kommer från Sverige . han fick sin första häst vid 7-år och har sedan dess alltid varit omgiven av hästar! han provade många grenar innan han hittade 'sin plats' med komenikation från marken ! Han är med i många shower & visar upp sina häftiga upp visningar! Ser upp till han för hans sammarbete med hästen är så otrolig!
 
 
De var lite från mina idoler! Ni får ha det så bra!
/Snabben     
 
  
 
  
 













Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 11:46

Japp, blev sjuk idag igen...

suck..! så de är plugga plugga plugga!


Men pappa får nog ta sig till Maja senare och sköta om henne om han örkar det ;-)


som ni kanske ser har jag gjort om lite på bloggen ,igen. 

inte helt som jag vill men ... får se om jag hittar någon som kan göra en riktigt bra design till mig senare.

Eller om jag gör det själv ;)

Hahah Aja. Imorgon blir det fullt upp, får se om jag hinner blogga lite i alla fall ;)


.

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 december 2011 20:37

Idag hade jag och Majsen 3 världskriget. 

mer en det behöver jag ju nästan inte säga.. hon gjorde värkligen allt till raka motsatsen till de jag bad henne.. 

Usch jaja, årkar inte tänka mer på de nu. helt slut och känner mig lite krasslig .

Jul fixade inte för hittade inte sakerna jag letade efter, de kommer nog fram.. till slut

 Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 december 2011 16:03

Tjee!

kom precis hem och tänkte att jag hinner göra ett litet inlägg nu ;)


Kanske ska pynta lite på Majas box idag om jag hittar grojorna ;) 

Maj aska få en super fixar om henne dag idag så ska väl snart dra mig bort mot Klubben :-)


Hare gött skriver kanske lite ikväll om jag har tid :-)

 /Snabben  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards