snabben

Alla inlägg under december 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 17 december 2011 17:23

Då har man fixat sig en hjärnskakning då!


Med lite hjälp av Maja såklart ;)


jag och Slätta (Julia) Red ut på varsin häst ut till ängen ute på udden och med varsin snäll lugn häst :) 

Tills efter en stund när vi kommer in på ängen när jag står still med Maja reser hon sig rakt upp och jag sitter med en hand på tygeln (skulle rätta till en sak) Och hon går och studsar på bakbenen , gårner skjuter rygg & Stegrar och då flög jag rakt bak ner på backen med tygelt i handen! Jag som inte haft säkerhets väst på mig på hur läng hade det idag. Jag tackar gud! Hon var helt spattig så tog mig 5 min innan jag kom upp i sadeln igen. då jobbar jag igenom henne och hon lyssnar på mig . Sedan när jag skritt jobbar henne så händer det igen, den här gången värre hon snurrar på hela kroppen på 2 ben landar hoppar rakt åpp och fram och tillbaka, får av mig och jag ramlar ner med huver i en stock.. men håll fortfarande i hästen.. Det gick bra. trodde jag.. Men jag valde att Gå med henne tbx så inte det skulle hända något värre.. och när jag leder henne reser hon sig högt som F-N men då blev jag sur och tog ner na bockade och jävlades va hon höll på.. 


In i ridhuset och jobbar henne länge i alla gångarter och hon går super bra och blir super lugn och fin arbetade myk bra! Sedan precis när jag ska sluta får hon fnatt igen så lösa delarna från sadeln flyger åt alla håll! Hon nockade mig och hoppa upp och ner men nu var jag beslutsam att sitta kvar!! Och det gjorde jag  !satt och höll i mig i tränset nästan! Sedan jobbade jag på så hon fick arbeta ch så det slutade bra ! 


Fick hjärnskakning och uppskrapad hand och handled annars gick allt bra :)


Det är min Majse skrutt de !

 

/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 17 december 2011 11:11

     

Lite bilder från när Maja & Jag precis flyttade till klubben :)

FOTO: Marica Lindberg 

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 december 2011 21:47

 


Två Olika stilar jag tycker är snygga och färger som passar bra ihop!


Väldigt olika men båda kan va så snygga ! :D 


/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 december 2011 20:01

Måste bara börja med att säga att Maja var nog Över lycklig idag när hon fick ta första galoppstegen inne idag!

Hon hoppa i sidled kort och tvärs med öronen spettsade fram ! Håll på att dö både hon och jag av skratt!

Älskar min ponny! Sedan skulle vi byta varv ich då gjorde hon något hon ALDRIG gjort! Hon hoppade först åt sidan bockade landade med frambenen och sparkade bakut och avslutade med en liten snurr! Hahha !!

Såg typ ut såhär

 om ni ser hur hon hoppar där ;) den blev lite liten :)


men hon skötte sig annars hyfsat bra var lite stark i traven men det jobbade vi igenom :)


Imorgon ska vi ut i skogen om det inte är för halt på vägarna :) annars rider vi nog i hagen/Ängen :-)


/Snabben     

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 december 2011 15:46

Drar nu mot stallet för att rida ut med Jonna ! Om hon är där vill säga ;)Heheh! Men ut i mörkret ska vi men såklart har vi reflexer & Lampor! :)//Snabben! :D

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 december 2011 15:38

Hej!


Jag förstår ju att man inte ska flamsa runt! 

jag skulle ALDRIG flamsa när det är barn i stallet? Eller hästar?! 

nej nej det skulle jag inte, och jag tycker nog att du borde lära dig leva lite ;)

Vet inte om du vwt hur det ser ut i vårt stall men man stänger ut stallatna. hästarna är på andra sidan en tjock betång väg ;) Så oroa dig inte för det du . Nej jag kommer inte ta åt mig av något du sagt ;)

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 december 2011 21:59

 Har du ett mål måste du kämpa.

har du ett hinder måste du försöka ta dig över det.

känns allt tungt och jobbigt, försök att släppa det.

För det du inte dör av, blir du Starkare av.  










Av Eline Snabb Sylsjö - 15 december 2011 21:53

 

18 röster för Stubb 


 

 

 

23 för Lite längre



Rösta nu du med!!!  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards