snabben

Alla inlägg under februari 2012

Av Eline Snabb Sylsjö - 29 februari 2012 09:35

Ja idag är det skottdagen! Min lille bror fyller år 2 år!! (8 år) ;)

Så jag drar till Maja nu om en stund och gosar med henne ett tag och rider ett pass i ridhuset tror jag de blir :) 

Jag longerade henne igår gick helt okej hon blev lite bråkig när andra hästar gick förbi banan bara... ;) Men de gick bra. Börjar se att hon har blivit sjukt fin i kroppen , nu när hon longeras suýns det mer efs jag alltid sitter på ;)

Bild nere vid sjön jag tog för några dagar sedan :)

/Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 februari 2012 20:34

Maja gick så otroligt jävla bra igår!! Hon var så sjukt taggad och tyckte de va sjukt kul! mer kan jag nog inte säga för hon var så grym! 

/Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 februari 2012 19:10

       


Bilderna är från början av träningen innan hon lossade i hela kroppen och min sits var lite dålig ;)

Men annars fint fotade bilder! Tack Marica Lindberg för bilderna! :D


(För att jag inte har bloggat så myk är pga av att alla mina bröder är hemma och spelar på datan hela tiden så kommer inte åt den ;)


/Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 februari 2012 19:05

 
Syrran

Syrran

Söndag 26 feb 12:01

Hoppas min lilla pärla var snäll och duktig!!

 

http://dombeestaa.bloggplatsen.se 


SVAR: Jag hon var super duktig och molly blev helt kär i henne!! :) Hon gled ner över halsen en gång stilla stående bara ;)


Linn

Söndag 26 feb 17:49

Jag älskar också hästar♥
Men jag buktalar mycket .
Har en blogg om det :)
Men var det inte läskigt att hoppa så högt med hästen vad modigt att 
våga hoppa så högt!


SVAR: Gud vad coolt! Jag försökte lära mig det för några år sedan men kom inte så långt ;)

Ja ibland undrar jag varför jag inte håller mig på marken ;)


.

Söndag 26 feb 17:58

FAN FAN FAN FAN (sorry för mitt språk)
Först: ceylon sen saturnus sen Robin ♥ Och nu Tara Neej :'(
Hoppas att dom inte säljer Maricken eller att hon inte blir sjuk eller något sånt..... :'(


Svar:  Jag hoppas värkligen inte det gör det ! Men vi får hoppas på det bästa! Och om hon skulle läggar ut på anons så är det inte säkert att hon blir sold! Jag älskar henne lika mycket som du! 



/Snabben!

Av Eline Snabb Sylsjö - 26 februari 2012 11:58

Letar vidare i kameran och där hit  tar jag en bild på mig och min första stora kärlek!


En shettis valack vid namn Whinner. efter en 30 cm hoppning -06/-07

/Snabben


Av Eline Snabb Sylsjö - 26 februari 2012 11:01

Japp! 

Idag är de väl söndag! sista dagen på helgen men jag har sport lov så jag är ledig en vecka till ;)


Idag står hoppning på skemat ! Ska försöka träna lite bana nu när det inte är så lång tid kvar tills första start.

Men har inte riktigt kommit på någon bra en .. men hittar nog på något. Familjen ska med och kolla så det blir nog lite kort & Filmer i kväll :)

Hittade våran gamla kamera med roliga hopp filmer från när jag fick maja så lägger upp en av dem Nu ;)

/Snabben
 

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 februari 2012 21:44

När vi började skritta fram trodde jag ett tag det skulle gå åt H'***E! 

Maja var så grining och kickade och var otrevlig. Men efter tio minuter så slutade hon ;) tror de va för att de va många hästatr i ridhuset som rörde sig mycket runt henne eller så ;)


Träningen gick Super bra! Vi fick börja med att jobba på C volten och jag fick ställa maja lite ut men inte mycket och mitt största jobb var att inte sitta och hålla om med benen!! Och jag lyckades rätt bra faktiskt! Maja var lite motsträvig och ville inte i början hänga med med bog eller kropp men Marika kom med mycket bra instruktioner som gjorde så allt löste sig nästan. Vi fick jobba lite mer med att ställa och jag med hur jag ska hålla upp formen och en massa med mina händer! Och de funkar ju så bra! att men inte ser det själv asså!?

Mot slutet blev hon väldigt fin! Marika sa till och MED!! : Jag har inte gillat din ponny alls innan snabban men nu är hon ju riktigt jädra fin asså! De orden kändes så bra att så höra!! ÄNTLIGEN lixom ;D hahaha!! Hon jobbade i e nså låg och fin form med hela kroppen i slutet så jag fick små rysningar! de är ju kul med dressyr bara det går bra! Men Maja har ju inte alltid sådana dagar ;) Men turen idag hade jag det!!

Marika lindberg var där och fotade lite i början så jag får nog bilder från hon snart så lägger jag ut dem!! :) 

Jag och Maja står och är nöjda efter Passet ! ;-)

/Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 februari 2012 21:40

Min lilla kusin Molly var med i stallet och fick rida på Julias Jaffa efter att jag ridigt min lektion ;)


Molly var super duktig och skrittade & travade slalom och över en bom! Och tog även några galopp steg på långsidan! 

Hon tyckte det var super kul, hon har bara ridigt en vecka på ridläger innan så de var roligt att få prova rida shettis och innen i ett ridhus tyckte hon ;)

/Snabben  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards