snabben

Alla inlägg under juli 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 31 juli 2011 20:51

  A Det här är Pinto, Min gamle älskling ! han är C-ponny valack och 30-år gammal men pigg som vilken annan som helst! :-) fick rida han Mycket när jag var lite när jag var och hälsade på ingrid & alla när jag var liten :) Pinto är familjens gamle tävlings ponny som gått fälttävlan hoppning ,och även lite dressyr :-) 

   Toy! Pintos pantions kompis :) Hon är C/D-ponny sto 29 år , en liten bitch väldigt lik maja ;) men hon  var oerhört oupfostrad och elak när jag kom men har blivigt så duktig! ^^ hon har gått hoppning mer vet jag inte trevlig att rida o bara mysa med :)

Och Maja så klart ! :) henne vet ni ju lite om , Sto född:-96 äg,Eline Snabb(jag) ;p haha*  


Lindas:



    It's my Cadillac! 'Caddie'

Lindas egna stora gråe ;) storhäst på 174cm tror jag de va. Hon har haft han sedan års skiftet och de tävlar i hoppnig tillsammans :) en super snäll och gullig häst med mycket bus ;p

   Cozmonaut 3 'Kurt' (vet inte precis hur han stavas)

En häst linda har haft på till ridning kommer från tyskland trevlig och snäll men speciell :) hon har tävlat han i hoppnign och tränat lite fälttävlan på han :) 

   Märta

Lindas & Eriks hund valp en busig liten rackare ;)


Ni ska så mycket uppdatering nu med bilder!! Jag har kokmigt hem till falun nu men utan Maja hon får stanna på bete ett tag till :-)  

så alla filmer och bilder osv kommer nu dag för dag :-))

Av Eline Snabb Sylsjö - 31 juli 2011 10:51

Ja då satt man i bilen Igen på väg till Falun . Men Maja följer inte med hon får stanna på bete där uppe ett tag till:-) hon mår bättre i benet med:) therese har varig här under helgen och vi har haft skit kul! Vi har ridigt o myst på våra gamlingar som ni ska få 1000 bilder på imon!! :D vi har haft det så bra! Igår var jag ute och gick med majsen och Tess fotade lite så myste jag me lill majs en stund.. Kommer bli svårt att va häst lös i en månad ;-/<3 lille Maja Pinto & Toy mina små pollar;( Gud vad jag saknar dom redan :(

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 juli 2011 15:01

Ja ni gasten jag inte var med och tävlade då blev det en super bra tävlings helg för oss!! Linda fick två plaseringar med caddie! Första nollan han gått o plasering!:-)) han var super fin! Hon debuta också :) 155cm på caddie och 125 cm på kurt! :-)) Kurt gick super fint i helgen han med ! Tyvärr inga plaseringar men vad göro de??:)) var lite häst skörare år Cecilia (Majas förra ägare) och det hick super bra för dom med!:D hon har en riktigt fin häst ! :-) dom fick ett stop men pga lite slarv sen hoppade de super fint hela banan!! :-) Maja är på bättrigs väg iallafall!;-) vi ska kolla na lite idag o så och hoppas Att hon mår helt bra! En ny häst flyttar in i mitt stall idag :-) Monad häst kommer hit på 'bete' fast hon ska gå i hagen med minst gräs för hon hade fong för ett tag sedan;( så sitter och väntar på det :-) annars händer inte då mycket från det vanliga ;-) jo lilla märta Linda o Eriks hund blev sjuk inatt då dom är på sjukan ;-/ hoppas hon blir bra ! Ska försöka lägga ut lite bilder någon dag med ;p hahah ^^ hare gött så länge :-)

Av Eline Snabb Sylsjö - 21 juli 2011 20:37

Ja. Maja blev ju inte hel till tävlingen nu idag eller imorgon ,,, men va in o kollade på mina klasser idag ettan hade 4 fel 2 kom inte till om hoppning och trean blev utesluten.., ā lite förjävligt sur blev man ju då!! Mm hade man bara komit runt en andra platta eller första , var ju lagomt trist! Men men behandligen funkar och hon blir bättre så ska nog starta henne på tanne näst nästa helg :-) sen åker jag hem igen!:D

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 juli 2011 17:21

Tjeee! Har inte haft någon årk eller lust att skriva senaste dagarna nu ;)) men men!Jag o Linda skulle ut en snabb vända i skogen i onsdags tror jag,.. Så svängdes vi in på en väg och trade den var kort men det var den inte! Hahah det var sjukt läskigt och det storm blåste o va typ sju grader... Brrr! Så hittade vi små hus som såg halft över givna ut ;p usch! När vi väl kom ut hade vi komigt typ en mil bort ;p kom ut i en liten by sp vi var tvugna att rida på stora vägen en bit för att sedan svänga in på en lite mindre bil väg hem ;)) men mysigt var set iallafall :-) torsda red jag ute på en fräs väg ganska lugnt. Skrittade fram och tbx tre fyra gånger travade en och galoppers en :-) vägen är väl ca 100-150 lång skulle jag tro:-) jag red inte hela vägen ner ;-) och hon var super fin och avslappnad :-) körde lite flytta i både skritt o trav och stälde henne lite i galoppen bara ;) torsdag flytta upp allt en dag tängkte fel;) skulle jag hoppa för Linda men då var majsen halt i ena bak;( inget allvarligt hon har antagligen sträckt sig uppe vid sin gamla sträckning. (Maja var med om en olycka i vintras och sträckte hela baken då hon knappt kunde gå alls) vi har gjort lite behandling på majs tills idag o så har hon vilat en dag nu ;-) vi tror att det ska gÅ över , ska få träna på en riktig terrängbana imon om hon och allt e bra för lindas gamla tränare och ska då få ta fälttävlans kortet :-)) men ska se efter maten hur hon mår :-) Linda har varigt o tävlat idag gick super bra :-) 110 gicks han super men vi hade sååå brott när vi kom så hon lärde sig banan på dom innan o Jon gick ej till fas två så de missade tyvärr ert hinder ;-/ 120 super bra ert Pet men vad gör ett pet?;-p jaja super bra o de kom plaserade på 10:e platta :D skriver mer imon eller ikväll hare bra :D

Av Eline Snabb Sylsjö - 12 juli 2011 12:49

Ja! Idag blÅser det som tusan då både jag och Linda ligger inne och latar oss ;-)Igår var också en ganska slö dag. Skrittade ut i skogen med Linda och Kurt och körde sedan dressyr på vår lilla gräs bana ;-) hon var lite spänd i början och tog inte slö krön helt 100% men efter kanske 17 min så slappnade hon av bra och lydnaden bra på alla hjälper :-)Hon gick till och med fint i höger galoppen, sköt in baken lite mycket men annars gjorde hon nästan allt jag bad om! Skönt att kunna ha ett bra pass i dressyren . Var säkert två veckor sedan det gick bra hela passet;-)) har ett problem ! Det är att jag kan/ vet inte hur jag ska beställa min regionala licens!! Jag vet att man ska gå in i TDB men efter det funkar det inte alls!!! Är det någon som kan skriva en bra förklaring ?? Det skulle uppskattas super mycket!!!!! :-) för behöver den igentligen idag.... Men går efteranmälande till den tävlingen till 20 ;-/ men snlla om ni vet skriv!!!!

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 juli 2011 12:45

Mm igår satt jag och skrev ett as lång inlägg med en massa bilder osvv... Och precis nät jag tryckt spara då la datan av ....! Så aa suck säger ja på det ... Åå man blir då dur när sådant händer!! Jaja får väl skriva om det ,,, men inte nu! Kan kort fatta allt! Ja Linda red ut på Kurt o Maja red en lång bit in i skogen hittade en stock vi hoppade :-) sen skulle hon ut me caddie och då fick ja följa med på gamle Pinto:D ååå älskar den ponny! Han va as pigg! Kan inte tänka att han är 30 år?!;P hoppade på bak benen och var allment galen ;)) hahaha bilder och kanske lite film kommer från det sen :-) Lördag: Linda hoppade Kurt och jag red lite på Maja medans och hjälpte Linda höja osv gick bra för dem till slut :-) ee sen hjälpte Linda mig o hoppa Maja och det känns SÅ MYK bättre en i torsdags !! Aa på då länge har det kännts så konstigt o fel o nu vet ju jag var det va !!! ;') så skönt att vi / jag kan börja träna bort det som ät fel! Juste ramlade v i kombinationen ;D haha belv ett stort språng över och i landningen tappade jag balansen totalt o ramlade va ;)) haah var 4 gången på Maja ;-) men det gick as bra . Hoppade 110 på ett smalt räcke fick och det gick som på en dans hela tiden ;)) eller vi fick ett stop men de var så myk mitt fel så det gilla fan inte ;D hahah ! O så kämpade vi oss över 123 cm i kombinationen men bara oxern va så hög :-) sen var det den andre gamlingens tur o röra på sig Toy! Hon som är så bråkig o förjävlig drar o springer över en hela tiden var man tvungen o vara så OERHÖRT LÄTT På i handen och sätet !? Trodde jag inte!! Aa skulle fota Linda som hoppade caddie då så tog av henne alla saker så fick Jon gå lös inne på var bana/hage så jag kunde fota, blev br foton och Linda hoppade 150 cm med Caddie! Impad,? JA!!Sen skulle ja fånga Toy och det gick ju så klart inte, så vi hade lite strid för deras as stora gräs hage är ju bredvid och där kom Pinto o Kurt o då hoppade jag upp på Pinto som gick lös i hagen bara för o mysa lite :-) Linda gick iväg me caddie o Kurt gick bort till Maja o Pinto o Toy lunkade på olika sidor av staketet men WOW så stack gamle Pinto med mig i full galopp över de två åkrarna dom e har som hage!! Hahahah!!! Och jag sitter o skrik skrattar !!! Hahaha jag var liv rädd att han skulle typ tvär stanna så jag skulle flyga av xd hahahah!! Sååå kul ! Linda fick lite bilder på det till o med:D de kommer sen :-) aa de va väll de :-) Idag ska Maja få vila men ska sitta o puttas allt idag tror jag :-)

Av Eline Snabb Sylsjö - 8 juli 2011 11:46

Tjenare!Årkade inte skriva igår hade Lixom ingen lust ,,;-). Ja mocka o fixa sen it och målade bommarna som vi börjat på dagen innan, vi hittade en gul färg burk och svart plåt färg röd färg och lite vitt vi har gjort gul svarta bommar 2 st 2 rosa bommar och den rosa färgen lyckades vi blanda själva ;D de ni ! Och en röd lång bom och sedan 4 små korta dom blev snyggast röd liten vit rand och sen svart :-) Sen tränade jag för Linda på Maja då först lite flytta övningar dom gick hyfsat bra iaf tycker jag. Sen skulle vi börja hoppa och det hick ju inte precis bra . . . !Men inte var det majas fel på något sätt alls,! Bara mitt och blir då trött på mig själv dom inte reagerar när jag vet precis vad jag ska göra Lixom!? Usch !! Aa saken är väl mest på typ två saker, 1 att jag har svårt att bedömam avståndet till hindret där man ska fixa till det om ni fattar vad jag menar? Så jag börjar fippla typ 1 m innan och det leder till väldigt dåligt språng för Maja eller vägran... Nummer 2 är att jag inte håller ihop henne längre det har bara släppt och då släpper ju jag henne sen börjar jag fippla avståndet och allt blir bara kauos! Men jag har den jävla turen att jag har Linda dom hjälper mig! Tackar Gud ;-)) meen åt slutet av passet kändes det endå lite bättre en i början . Eller det kändes mycket bättre en i början! Linda hoppade Kurt Sen, så jag satt och såg på när hon red han :-) fotade lite också , :-) kul var de , har inte sett Linda ridigt han då många gånger så ;-) Den fick hästarna gå in äta mat o gå och sova :-)Idag regnade det på morgonen ganska myk då hästarna fick gå ut lite senare. Åå när jag öppnade dörren till det lilla ponny stallet , vi har flyttat så ponnysarna alltså Toy Pinto & Maja , bär jag öppna stod de där alla tre och bara väntade och var så gulliga Och dr va typ känslan av att ha 3 underbara ponnys ;') åå hade tyvärr inte kamern med sÅ jag kunde ta kort , får göra det en annan dag :-) aa vi rider väl senare får se om jag hinner lägga upp något ikväll då ;-)

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards