snabben

Alla inlägg under december 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 december 2011 20:13

Jonna & Valle      Eline & Maja      Lovisa & Favven


Vi hade en super mysig tur ute i skogen i morgon solen ! Görs om nästa år! 



Av Eline Snabb Sylsjö - 25 december 2011 11:05

Hej på er!! Hoppas ni har haft en super mysig jul & Fått många härliga klappar och träffat härliga vänner & släcktingar :)

 

Själv är jag super nöjd med Julen! :)  Haft det så mysigt! ^^

 

Åkte ju till Maja kl.7.00 och gav henne och alla ridskole hästar en varsin godis! Tycker att halla hästar förtjänar en jul klapp ;) Men Maj fick en inslagen och hon öppnade den heelt själv! ;-)  

Maja fick oxå ett mulle täcke i flece av Lilla Lina & Caper :-) Super fint! :) Här står hon med det på sig & äter jul mat ;)

 

 

Hahah! hon fick en påse häst godis! ;) hon gillade det väldigt mycket ;)

Mina jul klappar       John Whitaker Byxor som jag önskade mig! as snygga!   & En JW grimma!! Den är så SJUKT SNYGG!! Dog när jag såg att det var den!! :O Den är svin snygg! Hoppas Maja gillar den!   En ryckt väska! Super bra!! :)

& 2 stycken spön, ett ridspö & ett hoppspö! Båda är sjukt snygga och är BLING BLING! ;) Älskar dem!!    

Det var det! :) nu ska jag ut och rida med Julia på ängen! ^^

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 december 2011 18:09

God jul alle sammans!! Hoppas ni fåren underbar kväll men god mat och härliga klappar!!:-))Har ridigt ut med Lollo & Favven , Jonna & Valle:-) vi hade super mysigt! Har fått super fina saker som jag kan lägga ut bilder på imorgon!:-) God Jul på er önskar Snabben!

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 december 2011 19:05

Tror inte min ponny skrutt har varit så lycklig på väääldigt länge!

och hon kändes så bra !  Jag värmde upp henne i alla gångarter gjorde mycket volter och serpentiner och halter med :)  hon var pigg och glad! Känndes som vi samarbetade under hela passet lixom! as nöjd! ja såhär såg min lilla övning ut..

nej den bilden ville inte laddas upp..

---------------------------------------

                             I I  X


-------------------------------------------------


så ja se avd duktigt jag löste det med lite bokstäver ;-)

 Sockerbit på 30 cm studs galoppbom 1 galoppsprång sedan ett 50 kryss :)

Hoppade det några gånger och hon bara sprutade av glädje! Hon var så glad!

jag blev nästan lite 'rörd' när jag märkte hur glad hon blev! :')

Efter jag hade hoppat krysset så la jag henne på en stor volt vid C och hon bara galopperade runt & runt och hoppades på mer! hon var så sjukt lycklig! Hon gjorde ett litet glädje skutt i ett galopp ombyte på medelinjen för hon var så glad ;) sedan fick hon skritta av själv i ridhuset med täcke på medans jag plockade bort;) och gissa vad när jag kommer ut från hinderförådet ligger hon och rullar sig mitt i ridhuseet och ser på mig med stora ögon och rullar över på andra sidan ;) Skit polle ! ;-) men hon är ju min skit polle !

    Maja efter ridpasset ;) hon fick sig en liten dusch :)   och när jag ska in till mitt skåp står det ett stooort paket utanför dörren! Så snälla ungar man har i stallet! var från Slätta (Julia)

Tack lilla polarn! :-D

 

Ska upp tidigt imorgon och släppa ut hästarna och ge alla ridskole ponnys en varstin godisbit innan ;)

Sov gott inatt och vänta inte för länge på tomten! ;)

Kram Snabben!

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 december 2011 10:46

För ett år sedan satt jag i Majas box och önskade att hon inte skulle behöva åka hem..en ihå

kommer värkligen ihåg det ...

Idag ska jag och maja köra lite markarbete med lite sockerbtar och ett kryss :-)

känner att det var ett tag seda och hon tycker det är så roligt ! så idag ska vi göra lite roliga saker :-)

  /Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 22 december 2011 16:06

Japp!

nu är jag & Maja klara hos majsen !

har släppt henen (som ni ser film på nedanför)

haft lektion för Julia på Baron

Och ridigt maja en pytte stund :)

Och allt gick super bra! :D

Galopperade maja idag utan inspänning på 2-delat och hon gick så lugnt och stadigt på en volt :') Så glad :D

Men nu snart ska vi vidare till Neron (majas sköt häst)

Sedan vidare till Sveden där jag ska se på Maja som ska ha barbacka höjdhoppning men nisse (en ridskole ponny)

Filmar nog lite som kommer upp senare :)  

En bild på Maja från idag :)

 

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 22 december 2011 16:00

Maja tok sprang och bockade o sparka idag i ridhuset! Ååh Vad hon tyckte det var kul, det vara lös i ögonen ;)

Filmade lite :) (lägg märke till hennes trav)

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 21 december 2011 10:11

Ja!

Dagens planer ser ut så här!

ska till Maja nu först tror jag och fixa lite med henne och rida i ridhuset, kommer nog plocka fram lite bommar så vi får variera lite .. har varit dressyr i 3 dagar .. så lite bommarbete skadar inte! 

Sen ska jag iväg med Maja Ekebjär till sin sköt häst Nårton som jag kallar han för. (han heter neron)

Ska bli kul! Skulle följt med under 100 tillfllen men någonting har alltid kommit ivägen..

Här är en bild på dom i alla fall :)

Fick låv att ta en bus bild ;)

Hörs lite senare!

/Snabben 

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards