snabben

Alla inlägg under oktober 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 31 oktober 2011 10:15

Blir helt kär.


Av Eline Snabb Sylsjö - 30 oktober 2011 18:17

HEj!

Hade inte tid eller ork att skriva igår om tävlingen.

Det gick väl rent ut sagt skit.. men i sista klassen så kändes hon skit fin och vi klarade målet vi hade. och det var att hoppa hela kombinationen utan stopp och det lyckades vi med ! Och hon stälde upp så SJUKT MYCKET på framhoppningen! Jag ville nästan gråta!

Blev debut i L:a med :P oväntat men! Det var att hälften av banan låg på 100cm och sedan på 110 cm !

Lite kul o de hindrerna klarade vi ! :D

I första klassen gick det bara skit tyckte jag medans alla som tittat på tyckte det var snyggaste ritten på hur länge som helst! Så jag vet inte vad jag ska tror... men då fick vi ett stop. mitt fel, kom för snäft på ett räcke och tapade lite av ena tygeln och la av med skänkel. la en volt och kom på det bra. sen var det en länga och där kom vi skit fel på någe sett och fick ett pet. tror aldrig jag fått det med henne förut men nu var det dags med 2 st..

Andra klassen var vi så mycket taggade men skit trötta båda två, och det märktes tyvärr men både jag och Maja gick ut från banan super nöjda med att vi kom runt och klarar kombinationen utan problem :D 


När vi skulle lasta och åka hem åkte vi med julia och vi kom inte utanför tävlingen när hela transporten dunka till och Maja hade börjat lagt sig. stackars Jaffa som blivit Tvär halt fick åka hem själv och jag fick vänta en timme i rättvik på att Pappa kom med vår transport, och då gick allt bra. Och lastnings problemet är nästan över nu.. as skönt!

 

Fram hoppning klass 1 L:C : 90cm

                              På Banan klass 1 L:C :90cm        

 L:C-90cm

Tror att Falu Ridklubb har största hejarklacken i Dalarna!

NI ska höra vad vi kan skriva på varandra!

 L:B 100-110 cm


Stolt över min ponny!

Har fler filmer som ska upp emn de tar vi senare ;)  

Av Eline Snabb Sylsjö - 28 oktober 2011 17:49

Tjenare.. data nätet har varigt borta sedan igår och nu funkar det igen men kan lägga av när som..

Men bloggar lite nu ;-)


Själv har jag fått feber och mår mindre bra men det ska inte hindra mig och Maja från att åka och tävla o nolla vår L:B !

Det är bara att knipa igen och kämpa på !


Sitter och väntar på att Maja ska komma så vi kan åka till Majsen och fixa allt där nu :-) Har samma problem som alltid att välja schabrak och sådant... får väl se.. ;)


Tävlingen i rättvik:'

LIlla julia ska dit med sin shettis så vi får åka med dem hem från tävlingen imorgon.. kommer bli en låååång dag där ;-/ Ska starta L:C & L:B (90cm-100cm)


HOppas att Maja har bättrat humöret iallafall men det tror jag. 


Maja hjälper mig imorgon på tävlingen så allt blir bra! Hon är mitt största stöd imorgon :-)

En bild som är tagen för ett år sedan :-)  

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 oktober 2011 19:04

Hej på er !

vill passa på att länka en bra blogg som just nu har en tävling som ja tycker ni ska delta i ;-) klicka bara här dedanför :)


http://scenbloggen.com/kilbros/2011/10/27/vinn-iphone-case-fran-ziperall/#comment-564


Maja var skit dryg idag, lysnade ingenting på tyngden/ sittsen och blev bara så less på na.... 

inte så peppande eftersom de e tävling i över mordon men wtf.. ;) Bara ta nya tag!


Inga hinder är förstora!

 

Av Eline Snabb Sylsjö - 26 oktober 2011 14:21

 

"Hallali" ropar mastern. Då gäller det att gallopera så fort som möjligt och vara pricksäker. På ponnyupploppet var Eline Snabb Sylsjö på No Mercy överlägsen segrare. Här kniper hon rävsvansen. Foto: ANETTE MATTSSON

Fotograf:
ANETTE MATTSSON

Vild jakt på rävens svans

Ett gäng hästägare ordnade jakt på rävsvans i Aspeboda i helgen.

– Vi började prata om det i somras. När jag var yngre så ordnade Falu ridklubb Hubertusjakt under många år, så vi bestämde oss för att satsa på en sådan, berättar Anette Mattsson.

Relaterat

 

Hon är en av tiotalet arrangörer. Hubertusjakten lockade 18 ryttare på stora hästar och ponnyer. De mest långväga kom från Uppsala.

Hubertusjakt är en tävling som går ut på att man rider en bana genom skogen. Längst fram rider en jaktledare, master, som inte får passeras av de tävlande. På upploppet gäller det att få tag på en rävsvans, ibland är det en ryttare som har den på ryggen, men i Aspeboda hade man fäst den på en stolpe. Den som lyckas ta rävsvansen vinner jakten. Jakten brukar äga rum på eller omkring Sankt Hubertus dag den 3 november.

I Aspeboda var ryttarna ute under fyra timmar, med stopp för hoppning vid Aspeboda ridbana och ett traditionellt punchstopp vid Wilkesbacka gård.

– Det var jättekul, alla var väldigt nöjda med arrangemanget och imponerade över att vi hade så gott om funktionärer efter hela banan, säger Anette Mattsson som också var glatt överraskad över att 50-talet kom för att titta på upploppet. Ryktet hade tydligen spritt sig i byn.

Som avslutning blev det höstbuffé och prisutdelning i Aspebodagården. Överskottet från tävlingen gick till Aspeboda Foundation for Children som samlar in pengar till en förskola i Gambia.

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 oktober 2011 22:22

Letar efter lite olika bett igen.. har ni något hemma tveka inte att säga till!

      Fullcheck bett   gummi phelam

Muffbett 


Skulle avra tacksam om ni säger till om ni har något hemma som ni vill bli av med !

/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 oktober 2011 21:24

Red ut i svarta mörktet .. så J****A LÄskigt!! höll på och dör! red iaf ut från skogen och ner till båthamnen vid kvarnberget typ och sedan tillbaka till stallet :-)

När jag kom in på stall planen var det en transport som började låta! eller NÅGOT i den!!! Sååå J***A LÄskigt var det!! HOn skötte sig helt okej i övrigt. lite spänd men... 

provade alla nya reflexer idag med. några ben reflexer var lite stora tyvärr ;/ Men om jag har skydd där ja ska ha dem funkar de :)

Bild på Maja innan vi gick ut  

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 oktober 2011 16:15

Hej på er.

Idag åker jag till stallet mer mot kvällen.. årkar inte åka dit just precis nu... 

ska nog ut i skogen me na idag.. Vill rida dressyr med na men gjorde ju det igår så vill inte tråka ut henne ;) skulle behöva hoppa igentligen mennn.... ja ja,, elelr så tar jag en sväng ut i skogen... får se hur det blir.

 En härlig bild från i sommras. Önskar att tiden kunde spola tbx lite ;) 

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards