snabben

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

lite Kändis ryttare!

Av Eline Snabb Sylsjö - 2 december 2011 13:32

Först har vi 


Rolf-Göran Bengtsson: Som jag Faktist inte vet så himla mycket om men många gånger sätt på tv & media!Svensk ryttare, Han ( som  alla dem jag kommer skriva lite om) Är en ryttare jag ser upp till! Han började rida när han var liten och vann ponny SM i fälttävlan 2 gånger. Han tog 1996 sin första grand prix-seger, i Göteborg,på hästen Paradiso, och har efter det vunnit ytterligare tolv tävlingar. Han har bra plaseringar och starter bakom sig :-)

   * 2011: 1:a EM (individuellt)

  • 2010: 6:a VM (individuellt)
  • 2008: 2:a OS (individuellt)
  • 2007: 5:a EM (individuellt)
  • 2004: 8:a OS (individuellt), 2:a OS (lag)
  • 2001: 2:a EM (lag), 3:a EM (individuellt)
  • 1999: 6:a EM (lag)
  • 1996: 10:a OS (lag)
  • 1994: 7:a EM (lag)                
John Whitaker! ja vad ska man säga? han är nog min favorit ryttare! en brittisk ryttare som tävlat de högsta klasserna inom häst hoppning. som kändast är hanväl som ryttare till Milton eller 'Next Milton' som tyvärr dog 1999. Efter 31 år i brittiska lands laget så slutade han med det högsta tävlingarna och satsade på att göra sitt ridmärke! tex Hjälmar ,ridbyxor schabrak osv.. Och för precis en vecka sedan så såg jag han rida live i Globen på både ponny och storhäst! det var en riktig upplevelse! En av mina högsta drömmar är att få rida för John ;-)   Milton & John Whitaker
 
 
 
 
 
 
 
 
Arnold Assarsson:  Svensk ryttare.Unghäst ryttare. Började rida när han var Väldigt liten och tävlade höga klasser i ponnyhoppning. Han var nominerad till VM -93, tog silver på SM 2000 och silver på SM för unga hästar -01. Han var finalist i VM för unga hästar på Zangersheide -01 och har ett stort antal vinster och placeringar nationellt och internationellt till 1.60-nivå (Grand Prix) jag har tränat för Arnold 2 gånger på två olika hästar. På C-ponnyn Bobby & på Majsen och han är nog den bästa tränaren jag tränat för! Hittar små fel snabbt och hittar bra lösningar på dem och har super bra övningar! :-)
 
   
 
 
 
 
 Tobbe Larsson:  Är duktig i häst hanterin goch håller på med frihets dressyr. Kommer från Sverige . han fick sin första häst vid 7-år och har sedan dess alltid varit omgiven av hästar! han provade många grenar innan han hittade 'sin plats' med komenikation från marken ! Han är med i många shower & visar upp sina häftiga upp visningar! Ser upp till han för hans sammarbete med hästen är så otrolig!
 
 
De var lite från mina idoler! Ni får ha det så bra!
/Snabben     
 
  
 
  
 













 
 
Ingen bild

gamla moster

8 december 2011 13:37

mmm ... en av dina drömmar att få rida för John W ... Tanja fick den äran att komma o jobba hos fam, Whitekar i England, hennes tränare som hon hade då samarbetade med dom och han rekomenderade Tanja till John och hon skulle få följa med dom hem till England efter dom hade varit i Globen för typ 8 år sen ...
MEN .... Tanja ångrade sej o ville inte flytta till England (MORR ! !)
Så va de med de ... så O M du ska prya eller praktisera något framöver så KANSKE jag kan ordna en vecka eller två hos Whitekars .. jag känner ju fortfarande tränaren som har kontakt med fam W.
Träffade han senast i Hamre på tävlingar för några helger sedan. Du vet ... den inte moster känner är inte värd att känna ; )

Eline Snabb Sylsjö

10 december 2011 22:15

Och varför har ingen sagt det till mig?!:00 hahah , ja jag ska pra efter jul tror jag . Tycker hela W familjen är as häftiga! Duktiga är de!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eline Snabb Sylsjö - 11 april 2012 11:29


Tänkte börja med lite ''veckans tipps'' osv.. :) hoppas ni tycker det kan va kul ! :)   Är Din Ponny/Häst rädd för Musiken på tävling eller träningar?   Då har jag ett tipps! När du rider, Inne, ute eller i skogen ha en Mobil eller MP3 i ...

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 april 2012 16:17

Grattis Älskade Polle Pinto! Nu är du fyllda 31 år, och pigg som ett föl!  Puss och kram!    En bild från i sommras!(30år)   /Snabben    ...

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 april 2012 15:44


Eter en hel vecka om det inte är mer så funkar det! Hon lyssnar på mig igen! Red i ridhuset idag pga så dåligt väder! Först så började hon backa och hoppa runt och små stegra men jobbade vidare började trav jobbade henne och hon började balanse...

Av Eline Snabb Sylsjö - 9 april 2012 09:39

Hej! Har värkligen inte varit på humör för att blogga senasste dagarna.. Så här är det. Det går inte bra med maja alls just nu och de är ju såklart mitt fel. jag har så mycket att göra i skolan hemma osv så jag blir bara spänd och irriterad när...

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards