snabben

Alla inlägg under december 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 31 december 2011 18:04



Ja gott nytt år får jag önska er alla!


Även idag har jag o Linda jobbat på hos arnold och allt har gått bra idag med!

Nu sitter jag hemma hos ingrid och tare lugnt :)

Red maja idag.. Hon var lite o ryttmisk och jobbig och jag var totalt genom frusen och när jag skulle fatta galopp på började hon ställa sig... ja vad ska man säga om den ponnyn? Det var inte så jobbiga stegringar dock höga ... Men gjorde inte illla mig iaf.. Linda o jag bytte hästar så hon satt upp o red Maja och jag Caddie .

Vet inte hur väckan ser ut bra att jag åker hem på Torsdag så en vecka blir det här:-)


Tagit lite små bilder, dock inte i så bra lägen men man ser en liten bit av gården iallfall :-)

  Ridhuset

  Hagar Ett av stallarna och gamla höladan   Sultan går på löpbandet :)

  Arnolds häst buss, tycker den e as cool ! ;-)


Nej nu ska jag kolla lite annat innan jag sätter mig ner o äter :) Kram kram

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 30 december 2011 17:57

Tjenixen! Nu är jag med Linda på Arnold assarssons gård o jobbar:-) Maja ska hit om någon dag:) hon står just nu i ett annat stall lite längre bort ! Resan gick bra hon stod stilla hela vägen och gick in i transporten på en gång!:)SKÖNT!! Red lite igår, hon gick väl helt ok:) lite seg men.. Hon vilar idag , har inte ens varit där :) tror jag mockat 21 boxar idag.. Och det var inte ens jobbigt ;) jo lite ;) men de är kul o va här !! Nu sitter vi o kollar på världs cuppe på Tv:n ! SVT2 ! Imon ska jag till Majsen tror ja iallafall!:) nej nu får det räck med bloggAndet för idag! Hörs!/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 28 december 2011 21:15

Tjenare!

Idag var jag med om något jag inte varit med om på ett tag! Maja tyckte dressyren var riktigt rolig!

Konstig häst! Hoc gick stadigt på tygeln jobbade med hela kroppen lysnade ovanligt bra på sitsen och jag kan inte annat en att 'buga' ;) När hon togs in från hagen o stod i boxen innan passet. SHIT vad hon var kaxig! sparkade slog blåste upp sig som tusan och nä jag vet inte vad! Kände att det bara kunde sluta illa ! Men det gjorde det inte, utan riktigt bra! På vanligt 2-delat! Känns så jävla bra ! Nu när vi åker till Enköping imorgon o allt! Hoppas hon inte blir svin elak mot mig bara för hon var så härlig idag ;-/ Hmm.. Ha! Då är väl inte det hela världen!? :D

Nä man måste se lite glatt på de hela! Jag har en Helt galen ponny & så äre! Inget att tänka på mer en så! =D

Nej nu är jag glad! Vi åker från Falun ca 9 imorgon får se när vi blir framme! :) Hoppas hon går in i transporten bara men de var ju inga problem sist :)

Nej nu måste jag värkligen börja packa!! Hade!

  /Snabben

Maja nöjd Efter Dagen ;-)

Av Eline Snabb Sylsjö - 28 december 2011 13:31

Varit och kollat i häst butiken skulle kolla/Köpa ett par nya hoppskydd som jag ville ha i läder men fans inga i hennes storlek tyvärr.. Ett täcke det fanns i hennes storlek så det köpte jag! :) Super fint!!

Sedan köpte jag man snoddar och nackludd till lädergrimman :) ! Skulle köpa ett bett en de hade inte hennes sdtorlek inne tyvärr så det sket sig ju ;/ Men de skulle ringa när de fått in dem igen :)

Ska till Maja om en timme typ , rida lite puttsa och fixa tills imorgon! packa osv.. ;)

/Snabben   Jag  & Linda på våra två hästar från förra sommaren!  Betty boop & No Mercy :)

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 december 2011 18:55

Blev en fixa dag i stallet idag!

Ridhuset var bokat och det var snor halt ute så Maja fick Vila .

Men hon blev Badad och skrubban inför Torsdag! Och putsa tränset gjorde jag med..:)

Sen kom pappa men 40 balar hö.. så det var bara att börja bära..! Hahah ;)

Har inte varit så mycket i stallet idag annars , varit på alla reor på stan ;) imon ska jag till Häst butiken och leta grejor ;)

    Ny badad & Flätad ;) Hon var så sjukt trött idag ;) Hahah kanske inte sovit så bra nu när det blåst så mycket ;/ Har då inte jag gjort iallafall .. Nu ska jag fixa lite andra små saker innan jag ska iväg på bio! Stig helmer filmen men gamla polare ;)

 

Hare så gött, Snabben :-)

Av Eline Snabb Sylsjö - 26 december 2011 21:22

 

TYvärr litw suddig men.. :-)

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 26 december 2011 20:40

Tja!

Första dagen jag red utan in spänning på Majsen idag och hon var faktiskt super snäll! försökte resa sig lite men det var ett missförstond som hon utnytjade lite men inte gjorde om ! :) tyckte det gick ganska bra, men hon har huvet så fruktansvärt högt mot ''hindren'' Rättare sagt socketbitar, men mot slutet så var det fixat det med! :-)

   Dagens övning!

ja inte så tydlig MEN.

Började med att jobba på en stor volt med olika tempo växlingar och försökte att de skulle funka bara med komando från sätet. Det gick faktiskt väldigt bra måste jag säga :) vid varje röda lilla kryss gjorde jag halt sedan fram i galopp eller trav och halt vid nästa. En väldigt bra öning! Maja tyckte den var rolig och jag med;-)

Sedan kom jag i galopp på studsen längst ner. Bom, Sockerbit, Bom :) oxå en bra övning, fortsatte jobba på övergångarna hela tiden :) Hade också upphöjda trav bommar som jag sedan ändrade till 10cm räcke 1 galoppsprång 60/70 cm räcke :) hade koner utstälda så jag red rakt:) ÄLSKAR koner ;) de är så bra ;) Hahah!

 

Har oxå försökt fått majas Man att lägga sig , tunnat ur den ytte pytte lite och satt ''toffsar'' så den la sig ner. Så de får sitta i några dagar så får vi se om det funkar :)


Ovädret som varit i natt förstörde Majas hage så hon har fått gå i en liten ruta idag :-/ stackare! Ska fixa den imorgon bitti :)

 Hittade en rolig bild från förra sommaren jag vill lägga upp med ;) KLicka på den så blir den större :) 

  /Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 december 2011 22:14

Tänkte göra något rolig blogg inlägg men kommer inte på något att skriva   Hahah!

Ja som det ser ut nu så åker jag och Maja till Enköping till Linda & Arnold på Torsdag :)

Så det ser jag fram emot :D Ska rida Maja imorgon med. idag fick hon för sig någe bus och började resa sig men inte som för en veckasedan som tur var. men tog ner henne och sa åt na ! Så då gjorde hon inte det mera! :-)

 Men red i ridhuset lite och hon kändes lite knäpp i vänster varv.. Inte halt eller så men inte helt 100 % Kan bara varit en sten i skon typ , får se imorgon :) Juste gjort en liten film på Maja nu på kvällen :D Ska försöka lägga upp den nu ikväll så ni kan se på den :)

Så länge hade gött så ses vi imorgon :)

/Snabben

Lite rolig bild på Maja tycker jag     

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards