snabben

Alla inlägg under januari 2012

Av Eline Snabb Sylsjö - 31 januari 2012 19:17

Idag frågade min otroligt häst rädda mamma om hon fick följa med till stallet ! Så jag fick lite sällis av henne idag :)

Jag red Maja ute på banan idag på pessoa bett , red igenom programet jag ska tävla om 1 månad!

vi red igenom det utan fel men honär lite obalanserad i vänster varv. så blir att mjuk jobba henne lite dagarna fram över! hon var dock lite stark i galoppen, men det förstår jag vaför, hon tycker det är så sjukt kul att få röra på sig .

Sen kom min bästa kompis Linn till stallet, hon rider lektion på ridskolan :) Så vi åkte runt på flak sparkcykeln i 140 innen i hö förådet en stund ;)

Sen var vi klara för att åka hem så nu ska jag fixa lite hemma och vila upp mig inför fredag då min utbytes student kommer från spanien då! ska blir roligt! Men ni får ha det så gött så länge ;)

   Jag & Maja från Idag   Jag & Linn rullar fram! ;)

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 30 januari 2012 18:46

Att mista en nära vän är något av det svåraste att gå igenom .

Att vara stark  och stå ut. 


Att vi kommer sakna dig Calle är det ingen tvekan om!

Att du kommer leva kvar är en självklarhet!

Att utan dig kommer vi ha en tom plats i våra hjärtan!

Att vi alla alltid kommer älska dig är sanningen från hjärtat!


Vila i Frid Munsboro Cairo  

   

Av Eline Snabb Sylsjö - 30 januari 2012 17:41

Hej & sorry för att jag inte skrivit på några dagar! Har varit på Konfermations läger och var så sjukt trött efter det!


LÖRDAG: 

Red jag Maja inne i ridhuset på vanligt 2-delat bett , lite dressyr inriktning . Red mesta tiden på stora mitt volten & konstigt nog gick hon i fin form och avslappnat största delen av tiden! Känns så bra!

allt slit lönar sig till slut! Hoppas att jag kan fatta in de i skallen med bara ;) Galopperade lite med! shit vad pigg hon är! men kul tyckte hon de var! ;)


SÖNDAG: 

Så var det så otroligt fint väder så jag gav mig ut på ''lång'' tur på 1 timme ! runt golf banan! Var så skönt att komma ut! Men maja Var SÅ uppblåst hela vägen och steppade fram! Hon har ju inte varit ute på ett tag ;) måste vart första riktiga turen utanför stallets trakter på säkert 7 veckor! Men på vägen tillbaka så tränade jag lite flyttningar på de små grus vägarna och SHIT VAD SNYGG HÄST JAG HAR!! Hon gick i sådan perfect form och tog sådana flygande trav steg! kändes som vi red i himelen! så FIN! gjorde ju en video blogg som ligger här nedanför :)


MÅNDAG:


Ja idag fick maja vila :) men stod och myste lite mede henne iallafall, ska väll sitta och se över lite tävlingar nu :) Är ju snart dags! 


Bild på mig & Maja från igår :)   

/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 30 januari 2012 17:30

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 29 januari 2012 18:21

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 januari 2012 17:31

MAja gick as bra idag!

hon gick i form HELA passet och trillskade inte någonying alls!!
Så skönt! Jobbade lite på några av vägarna jag ska rida på täävlingen och känner att det är lite att öva på .... Men det är ju bara hemma tävling men endå ;)

 Jag ska snart åk aiväg på konfermatinon så so mycket mer hinner jag inte skriva idag :)

Ni får ha det så bra så länge :)

En rolig bild på Mig & Maja ;) /Snabben   

Av Eline Snabb Sylsjö - 27 januari 2012 14:40

Nu åker jag till stallet och rider Majsen i ridhuset, ett dressyr pass blir det nog!

 


Av Eline Snabb Sylsjö - 26 januari 2012 16:17

Ja det blev bara 1 timme i stallet idag.

Men mycke hände! En nya privat häst har kommit, Frida Hallgrens lilla kuse , Frida & jag stod samtidigt på källvikens gård så vi känner varandra lite sen innan. 

Longerade Maja inne idag med inspäning och hon var så duktig! Känns att all tid man lagt ner på longering och arbete från marken lönat sig. när hon kom var det ända hon gjorde att stegra bocka och sparka mot en! Så en sådan förbättring !  Hon fick jobba lite i Galopp idag för första gången på några veckor (efs hon skadat sig i hagen) & hon såg fin ut! Lite mindre mysklad i höger bak såg jag med, så det bli att jobba upp det med! ;)


Imorgon ska jag försöka rida lite inne om jag hinner innan lektonerna :) 

Mer från mig blir det nog inte idag, kanske sent ikväll ! :)

/Snabben  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards