snabben

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 juni 2011 22:42

Duktig tjejen ! Är så nöjd med denna runda, min sits är förjävlig men säger bara att det var inte det jag tängkte på då nu ;D

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 juni 2011 20:38

Hemma: vi fick på henne sin sko :D sivert (amandas morfar kunde sko så han slog på den ) Hon gick in i transporten och var as duktig på en gång krånglade inte alls !

Åkte hela vägen och hon stod HELT stilla hela vägen! Jag och pappa Blev helt chockade haha!  KOmmer fram och går och efteranmäler till klassen innan som också var en 90cm klass :-) gick banan som var lätt och bra (trade jag) 


Sedan blev det väldigt brått han knappt rida fram men skrittade som tur var fram iaf 10 min teavade en sida o någon volt sedan galopp och började med lilla körde det 2 gånger tog räcke kändes lite sådär och kokm på oxern och där sa det stopp ! men det var inte ett vanligt stopp utan hon kändes as konstig! fick över henne sedan gick jag till gräs framhoppningen men där hoppade hon bara 1 ner sängt räcke . hon vägrade att hoppa! helt sjukt kändes inte bra!! fick lov att galoppera som satan för att hinna få gå in på banan ! Usch INte bra alls!

Banan klass 1: Kom in och tagade knappt kändes inte bra alls!! kom på första som hon tog bra men jag därimot FLÖG och röck na i munnen , tappade balansen innan hindret,inte snyggt! hoppade 2 an och blev iallafall lite bättre 3an var ett plank som jag minns från första gången jag såg maja, när linda tävlsde henne på romme för en massa år sedan.. så det började ju jag tänka på så fick ett slarv stopp.. jaja men hon hoppade fint över vid nästa försök! sedan var det en oxer med grind som hon 3M innan började jävlas innan trök på na men nej varför skulle hon?! kom en gång till va sur som satan på na! och över kom vi! nästa hinder var det en väldig rak strecka till med en stor sväng 'regnbågs hinder och det sa det bara pang i,! Jag tog en omstart och nu jävlar tängkte jag bara! hoppar 1 2 3 super fint 4 lite tvek men hon skulle fan ÖVER! Så hon hoppade precis..! sedan var det den där jävls regnbågen .. Stopp sa de och då vaknade jag till ! jag kan fan inte rida såhär lugt vad fan gör jag!? så pisk på bog o bak och då kom vi då över i 120 och resten av banan med!!! Jaja vi kom runt iallafall men kände att något inte var som det skulle.....


Klass 2: Hoppade upp i lite bättre tid men sedan skrek någon att alla c ponnys var strukna för utom typ 2 så då blev de ju brott men tog det lugnt endå travade henne i låg form trav hoppade lilla några gånger sedan galopp på räcket 2 gånger utan stopp och sedan oxern en gång och sedan slutade jag, saken va att jag hoppade fram på C-ponny höjd o det fattade jag inte först men jag bestämde ändå för att det räckte där! sedan han vi skritta i 10 -15 min innan de var vår tur ;-) så det blev super och nu känndes hon så MYCKET BÄTTRE!! så var skit taggad! och det var ponnyn med! tog ett rejs på ena sidan och sedan var det dags och jag gjorde så att jag vågade inte ta långa bra svängar för då gick det inte bra så jag körde om hoppning hela banan ;D hahah men det gick såå J***VLA BRA! vilket flyt vi hade kom till omhoppning och gasade lite allt gåt bra tills den stora blåa muren... ja ni kan ju gissa vad som hände;) ett stop kom igen och hon började på att stanna men var så bestämd på att hon skulle över så TRÖK över henne över och sista hindret tog hon as bra! :D så blev skit nöjd tyvärr var det bara 2 plaserade, konstigt ..;/ men kom 4:a iallafall och det var bara en som blev 0+0a Grattis Karro :D

Ponnyn var så nöjd men sig själv och jag med! så vi slutade Dagen skit bra! :D Elsa & amanda var med och hjälpte lite :-)tack,och ett stort tack till Pappa! :D


HAha när jag skulle spänna sadeln var sadel gjorden 2 dm för liten hahah! som tur var hade jag det på känn så tog med en annan med ;-) heheh! Tjockis ponny! :-D

Elsa fotade ena klassen och filmade den andra, kommer lite kort o filmer under kvällen :-) hare gött ! 

   Mitt CP hopps honder!   efter första stoppet..   efter andra stoppet , här trök jag på som f-n för att hon skulle hoppa   CP nr 2 hahha   omgång 2!   Hahah här är det dära hon hindret som jag såg linda hoppa förut;D   Kommentera inte min sits nu för hade fokus på så myk annat!   Det dära jävla regnbågs hindret,, fy fan!   hahah här kom farten igång ;D   som som sagt kommentera INTE min sits i den här rundan!! -.-'        vist ser hon ut som en B- Ponny här!!!?!? Asså en riktig liten skit B-ponny! Hahha!

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 juni 2011 10:43

Ja allt är klart ska snart till stallet och ta in min dyngblöta ponny... Jajaj man får leva med det ;)) Vi åker runt 3 ska starta 2 90cm klasser idag , det var bara de som fans idag och helt okej för mig nu när vi inte varigt ute på ett tag ;-)

Ätit en stadig frukost så jag ska stå mig hela dagen ;-)  

är så SJUKT nervös ;-/ vet inte varför men mina ben skakar och jag är helt yr i huvet typ ;-( Men är så HIMLA TAGGAD Nu jävlar ska vi TA DOM!!! 

Den första hopp tävlingen jag var och såg på var just på Romme Travet och det var Maja & Linda som gjorde sin debut i MSV  ,, Så känner att nu gäller det för oss ! ! !

Kanske hinner uppdatera imellan klasserna om det är lång tid, Amanda hänger med och fottar o filmar :-) Men nu ska jag nog fort sätta packa o fixa klart allt.. Håll tummarna !  OM ni är där och fotar får ni väldigt järna fota mig det uppskattas super mycket :D !


Hörs senare :D Hörs senare :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards