snabben

Alla inlägg under augusti 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 augusti 2011 16:43

Tycker det är så coolt att hästar/ponnys är så olika fast så lika på samma gång! s


Som dom hära små ponnyerna! man kan ju ha dem som gosse djur!

 Nemen tjenare!

   Min bäste vän..   Undrar vad som ligger här !?    Snacka om liten..!   Den här bilden måste ju vara finast av alla!   Vart köpte dom det där lilla täcket ;O

   Ur gullig!   Lika gamla??


Av Eline Snabb Sylsjö - 15 augusti 2011 15:48

Lite roliga bilder från idag! :D     home sweet home!   Linn stod och ryktade på Malou när jag kom till stallet :) de skulle träna får annika i dressyr :)   Bus Sto! ^^   Min gamla ponny Hennessy ! ni ska få lite på henne sen kom jag på nu! A hon skulle också bli tränad i lite dressyr på ;-)   Vänner vi minnnns !Hjälpte shettis tjejerna/killen på lägret också var as kul!  Här kär de sig att sadla en häst ;-) Mina älsakde shettisar Birk Nalle & Matilda! :) När klubben skulle skaffa shettisar fick jag 'rida till' de och se om de skulle passa som skole hästar i 2 - 3 veckor! :) En sommar jag minns väl!    

Birk !    Jaffa! den här sötnosen med sin ryttare Julia tränar för mig i hoppning och ska snart ut och tävla i lätt klasserna och är super duktiga!! :)   Alla små sötnosarna!   Det är inte lätt i början !!   Oj oj vad det går men Nalle ;-)   Såg även lite på Linn :)   Hennesy & Malou bakom :)   Alla 3 :) malou till vänster, madicken, en häst jag tävlade under 2007/2008 och van Ponny cupen med ;) de ni i dressyr & Hoppnign :D och sedan henny längst till höger :)   Täcknings väggen! där har man satt uåå många genom åren ;)   Jag har ritat denna , bild på Poppy :')  Gick in och gav Dino Fino ett äpple med ;)


Imorgon så ska jag vara med och vara ledare för shettis lägret med Lina :) ska bli kul o vara lite i stallet där jag trivs allra bäst! =)

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 augusti 2011 12:27

MOT STALLET JA! :D


Nu ska jag mot <faluridklubb och se på när min kompis ska rida dressyr på sitt ridläger där :-) ska ta med en pizza som man alltid gjorde förr och äta den i cafiterian med sina vänner :-) kommer en massa bilder där ifrån i eftermiddag :))  

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 augusti 2011 10:59

Har setat och kollat lite på klubbens hemsida ^^(som man inte gjort på typ 1000 år)

så gick jag in och kollade på bilderna från lite olika ställen och hittade en massa bilder på mig o maja och på mig o andra kompisar ;') 


Kul att hitta gamla saker man inte sett på såå länge :')

   B/C - Ponny laget 2010, var en ungerbar tid på FRK !     Amanda på Madiken , träning från i höstas tror jag :)

   Jag och min första tävlings kompis! Whinner hette han en shettis på 100cm hög , han har jag såå många minnen av :') en saknad grabb, han går nu som pancis hons min gamla tränares mamma , om vi skaffar gård någon dag så ska jag fråga om han får gå hos oss :)  Jag & Gamle Dinostep 'Dino' en riktigt gammal kämpare! han alla på klubbens gammel gubbe, den enda som finns kvar av de gamla kämpar ponnysarna ! :-)

En bil på Mig och Amanda Alm när vi hade en blogg tillsammans som heter/hette  www.hopplagfrk.blogg.se  men när laget blev lite 'splittrat' så slutade vi blogga.  på bilden Amanda & Fimpe  och Jag och Majsen :')        Här är bilderna på det finaste som fanns! Gamla stallet!  Det som höl oss alla samman ;) stallet var tvungens att rivas bga mögel .. :-(  det som finns kvar av det är bara ridhuset & cafiterian nu... & det är av den delen av stallet iaf jag trivs bäst!   Hahah! Hittade denna bilden på Mig & Maja från Julshowen Då vi var Robin Hood & Lille Jon , när vi 'tog från de rika och gav till de fattiga' ;'D var riktigt skojsigt!   Också bilder från Julshowen på hopplags upvisningen 'höjdhoppning' :) var super kul! ni har ju sett film på det här från bloggen :-)   När maja Blev Röda Faran ! vi vann då , lyckader komma över en kombination på 4 hider 50cm 80cm 120cm 130cm var hinderna på! trode jag skulle DÖ!! HAHahh!   En bild på Mig & Maja på Klubben från en hoppträning i  våras :)   En bild På Hopp teamet framför Stallet :) (har väst under tröjan)




              


      

 

 

 Älskade Falu Ridklubb!





Av Eline Snabb Sylsjö - 14 augusti 2011 19:09

Åkte förbi stallet på vägen till grossen och såg att Elsa var ute och hopp tränade lite på sin ponny Pedro :-) var kul o se fast det bara var ca 1 min ;P Haha en bild på den sedan julas typ   


Av Eline Snabb Sylsjö - 14 augusti 2011 18:55

Dagens film klipp ! Super fin och mysig film 
sOm jag kollat på nyss , värd att kola lite på ! ;-)

Av Eline Snabb Sylsjö - 14 augusti 2011 10:15

Hej jag har inte haft tid att blogga i helgen då det har varigt en stor båt tävling.

Och det har varigt fullt upp med den hela helgen att få båtarna klara osv.. och har inte ens haft data att blogga från så ;-/ Men jaja , är kanske inte så kul heller när jag inte har häst hemma heller ;-/ Men Men ja ja . Sitter o lysnar på lite music och saknar Maja,,, börjar bli lite jobbit nu att hon inte är här  

Dagens film ska ni få lite senare på dagen ;) 

Kram så länge

   En bild på maja sedan vintras :)

Av Eline Snabb Sylsjö - 12 augusti 2011 10:12

Mm  Godis gott!

Lite tipps om man vill ge min lilla gosse ponny eller häst något lite extra gott idag  

 

knäckebrödet som bara ligger i skaferiet ta med dett till pollen istället   


    

Äpplen det är alltid gott! gröna röda gula. allihop! Extra gott är det om ni har eget äppel träd som ni kan plocka från!

 

  Morötter knaprigt och gott ! Mm! Ta morötterna i kylen som mamma/Pappa inte kommer att använda till maten det blir smaskens!   odet spelar inte någon roll om det är lite 'dåliga' bara det inte är som mögel så är det lugnt!  

   

MEN! hästarnas egna små godis går alltid lika bra det med !                                                                    



Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards