snabben

Alla inlägg under augusti 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 25 augusti 2011 21:26

Har precis kommit hem o satt mig från dagen med Ida i hennes lilla underbara stall!!

har varigt såå kul!

Vägen till ida var däremot lååååång o backig med cykeln men efter mycket kämpande kom jag fram ;D!! Hahah!

Vi gick in lite o drack Coca cola o åt bullar innan vi gick ut till hästarna som står 150m ner från huset :) 

Tog in de små rackarna och borstade o fixade, de hade ju lorta ner sig skapligt myk !!! HAhah!!! jag fick rida Goldie (tror hon stavas så inte säker)  

Ida hade fått 3 skit snygga schabrak av sin mamma som man kunde ha åt två håll as bra!!

Sadlade och gick ut gjorde vi börja med att skritta upp för små grus vägar och sen på en gräs stig där vi försökte galoppa lugnt men de bara ökade o de låg en liten bit av en gammal stock vid sidan av vägen (inget märkvärdigt alls) och då sa det PANG och Cilton tvär stanna så ida hamnar nästan fram på hallsen och jag med   HAHAHA!! fortsatte och klättrade upp på ett litet berg som var lagomt högt!!

Red vidare på en smal skogs stig som var super mysig kom sen ut på en grus/bil väg som vi galoppade på, Cilton o ida var typ 10 m fram och då SPRUTAR DET GNISTOR om Ciltons skor!!!  ja ba : IDa Skorna brinner & sprutar eld gnistor , så fort gåre !!  HAHAHAH!!! var sååå Kuligt!! Goldie var super fin o snäll inte helt lätt lite lik maja på ett sätt fast svärt om! kan man säga :) Sedan så snackade ida med en kompis o ska säga hur dagen imon ser ut och de ska få mer hö imon Ida ba: AA Sedan kommer de 2 000 ton hö imon med :D   HAHAHAA!! SÅÅ J*vla KUL ;D Höll på och dö! sen ba: Nej mena 2 ton hö ;) 


Vi hade kanske inte värsta   vädret men helt lagomt :)


Tack för en så bra rid tur, har ju inte ridigt på 2 månader nu så de var SUPER! :D Tack Ida!

   Ida o Chilton :)   Goldie   Chilton :)   Super söta goldie ! :)   Ida & Chilton på väg ut :D    Ida & C o en bit av Goldies huvud ;PLiten kort film med :)



Av Eline Snabb Sylsjö - 25 augusti 2011 15:20

Nu sätter jag mig snart på cykeln och drar iväg momt Ida Hjelm!!  

Vi ska ut o rida tillsammans ska få låna någon av hennes fina hästar :D

 men nu måste jag iväg Kram ELine!! :D

   

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 augusti 2011 21:26

Läs Ida Hjälms blogg!
Följ ida med sina två hästar på  


www.idahjelm.se 



www.idahjelm.se

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 augusti 2011 20:56

Elsii så duktig som fixar till        Ida red på mia i rid huset som fick nya speglar idag!! as bra!!           Saknar min Lilla Tjej!!  

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 augusti 2011 18:38

blev en liten tur till källvils stallet idag!:)) mötte först ida som skulle ut med mia så jag stod och prata lite med henne ett tag, trevligt trevligt!:) gick in i stallet o pratade med tanterna lite haha;) sen kom ELSA!!!! älskade lill elsa som blivit så stor!!! hon har börjat 6:an nu ^^ hon varju nio nyss!!:0 hahh vi hade kul en stund :-) tog lite bilder som jag lägger upp senare ikväll ska till kupolen nu :) hade så länge!

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 augusti 2011 15:19

Ja här är Hennesy som jag tävlade för ett år sedan på Klubben,, en mycket svår och speciel ponny rids nu av Julia Elfström och de passar super tillsammans sanknar henne ibland såklart ;) Jag började rida Henny som jag kallar henne, för att hon skulle få lära sig hoppa o komma ut och tävla lite osv en rolig häst :) Hon är fd.1995 men hon är som att hon var 6-7 ;) Så myckt mer har jag nog inte att skriva om den lille plutten       

 
Av Eline Snabb Sylsjö - 23 augusti 2011 21:42

När ens Pappa kommer hem och säger


Räkna inte med att vi har kvar Maja.


Blir man ju Lagomt glad

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 augusti 2011 20:14

Kom nyss hem från en trevlig timme på klubben  Hade su kul med de jag träffa & en massa nya ansikten och nya hästar ! Roligt roligt!

Han tyvärr inte se amanda som jag trode men kom lagomt till Linn När hon skulle rida (LInn är min klass kompis)  

Hon red min första första favorit ponny Fazenda en polsk arab född 1990 :)

Gruppen innan bestod också av halva us haha lustigt   

  Fotade en massa med här kommer bilderna! 

   Linn redo och klar   Här kommer Us ;D   Linns Grupp   Linn & Zenda   Marika Linn & Zenda      Linns lilla syster tove på Madicken   ÅÅh Kämpa på Tove !! ;D   Fick sälskap av dessa svå gull ungar!   Ida & Jossan ! :)    Gull Ungarna själva!  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards