snabben

Alla inlägg under oktober 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 24 oktober 2011 18:14

Maja gick som en stjärna idag i Dressyren! Kan inte allt annat en buga o bocka !

visst lite jobb i början men det fixade vi till efter typ 4 minuter ;)

JObbade mycket med att rida henne rakt idag som snett igenom & 'inridning' men lite volter med :) 

Super fin i alla gång arter i båda varven! super nöjd! Lilla Lina tog lite bilder med min mobil med så lägger upp dem ;)

     

/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 oktober 2011 19:54

 Här kommer jag 4:a i ledet tror jag. den lilla svarta ponnyn med rött ;)


 Hur lyckas jag prata högst överalt... mina kompisar har nog rätt ;) Jag kan inte vara tyst ;-))


 Ponny upploppet :-D 

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 oktober 2011 19:50

Upploppet på jakten!

Rejsade på ibörjan bromsade sedan upp henne för att kunna ta svansen! Tack igen för en underbar dag alla ! :D


Av Eline Snabb Sylsjö - 23 oktober 2011 19:27

Idag gick jag upp vid 7 och åkte direkt till stallet och hade stall tjänst. matade och mockade alla ridskole boxarna o släppte ut hästar packade allas påsar sedan åkte jag hem o sov i någon timme åkte och köpte hö sedan till stallet och red Majsen. Skrittade henne lite idag och travade några steg . Tror hon har liiite tränings värk precis som jag efter igår ;-))  Provade ett nytt bett på henne idag, bara för att se om det funkade och det gjorde det också! :D 

 

Det här bettet :-) var en av ridskole ponnynas gamla så tänkte att det skadar aldrig att prova :) Och hon trivdes med det jätte bra :-) 


Men jag har ett problem, varje gång jag rider på stora banan är det som om hon ser spöken på stora ängen, man börjar undra lite nu.. Ja ja , imon blir hon skodd iaf ;-) Skönt.

Hej då på er / Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 23 oktober 2011 12:38

Efter 3 timmars ritt i skogen och en super trött Maja & Eline så kom upploppet och det gick så bra det kunde och slutade med VINST! :D så kul att få en seger första gången jag tävlade jakten! men är helt slut idag!! Men trevligt sällskap underbara funktionärer och härligt väder gick inget fel!!! Tack till alla ! :D Och tack till Maja som kämpade så väl!


Fast hon var så trött sprang hon på på upploppet! en massa bilder togs som kommer så småningom när jag fått bilderna av fotograferna ;-)

       Kommer en massa fler bilder senare när jag hinner ladda över alla ! ;D 

// SNabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 21 oktober 2011 20:31

Hittade en massa roliga bilder från en vecka hos linda i vintras ! ;-)

SÅ tänkte att det kan vara lite kul att se :D 

  

Underbart landskap!

   Gissar att Linda rider PÅ Caddie & Maj rider på Maja :-)         Foton : Linda Sylsjö

       Bara tvungen att ta med den här bilden på Lindas gamla häst Rally & Mig ;-) Han var en aning större en mig ;) HAHah  

Av Eline Snabb Sylsjö - 21 oktober 2011 20:08

Hej på er !

Fick en fråga på vad Maja var för ras så kan lika gärna göra ett litet inlägg kring det :)


Majas Mamma var ett Connemara sto , som såg nästan precis ut som Maja! tyvärr har jag inga kort på henne men hon hette Electra :-) Mycket fin ponny på de bilder jag sett på henne !


Majas Pappa är Flyinge Artist 765, Halvblod. En stor häst som gått högt i hoppning & höga mästerskap. Super fin hingst ! har faktiskt en bild på han som jag kan lägga upp :-)

 
Så Maja har Halvblod & Connemara :)   
Av Eline Snabb Sylsjö - 21 oktober 2011 16:14

Nu ska jag ut till stallet och vara där i ett antal timmar ;)

ska borstaa & smörja och allt som ska bli klart tills imorgon ;-)

Maja får vila idag så hon årkar hela ritten imorgon :)

Nu ska jag cykla iväg , Herråååå:D

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards