snabben

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Tävlingen

Av Eline Snabb Sylsjö - 30 oktober 2011 18:17

HEj!

Hade inte tid eller ork att skriva igår om tävlingen.

Det gick väl rent ut sagt skit.. men i sista klassen så kändes hon skit fin och vi klarade målet vi hade. och det var att hoppa hela kombinationen utan stopp och det lyckades vi med ! Och hon stälde upp så SJUKT MYCKET på framhoppningen! Jag ville nästan gråta!

Blev debut i L:a med :P oväntat men! Det var att hälften av banan låg på 100cm och sedan på 110 cm !

Lite kul o de hindrerna klarade vi ! :D

I första klassen gick det bara skit tyckte jag medans alla som tittat på tyckte det var snyggaste ritten på hur länge som helst! Så jag vet inte vad jag ska tror... men då fick vi ett stop. mitt fel, kom för snäft på ett räcke och tapade lite av ena tygeln och la av med skänkel. la en volt och kom på det bra. sen var det en länga och där kom vi skit fel på någe sett och fick ett pet. tror aldrig jag fått det med henne förut men nu var det dags med 2 st..

Andra klassen var vi så mycket taggade men skit trötta båda två, och det märktes tyvärr men både jag och Maja gick ut från banan super nöjda med att vi kom runt och klarar kombinationen utan problem :D 


När vi skulle lasta och åka hem åkte vi med julia och vi kom inte utanför tävlingen när hela transporten dunka till och Maja hade börjat lagt sig. stackars Jaffa som blivit Tvär halt fick åka hem själv och jag fick vänta en timme i rättvik på att Pappa kom med vår transport, och då gick allt bra. Och lastnings problemet är nästan över nu.. as skönt!

 

Fram hoppning klass 1 L:C : 90cm

                              På Banan klass 1 L:C :90cm        

 L:C-90cm

Tror att Falu Ridklubb har största hejarklacken i Dalarna!

NI ska höra vad vi kan skriva på varandra!

 L:B 100-110 cm


Stolt över min ponny!

Har fler filmer som ska upp emn de tar vi senare ;)  

 
 
julia

julia

30 oktober 2011 20:12

mamma har också filmer på när du rider :)

http://aspensjaffa.bloggplatsen.se

Eline Snabb Sylsjö

2 november 2011 12:11

niiice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eline Snabb Sylsjö - 11 april 2012 11:29


Tänkte börja med lite ''veckans tipps'' osv.. :) hoppas ni tycker det kan va kul ! :)   Är Din Ponny/Häst rädd för Musiken på tävling eller träningar?   Då har jag ett tipps! När du rider, Inne, ute eller i skogen ha en Mobil eller MP3 i ...

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 april 2012 16:17

Grattis Älskade Polle Pinto! Nu är du fyllda 31 år, och pigg som ett föl!  Puss och kram!    En bild från i sommras!(30år)   /Snabben    ...

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 april 2012 15:44


Eter en hel vecka om det inte är mer så funkar det! Hon lyssnar på mig igen! Red i ridhuset idag pga så dåligt väder! Först så började hon backa och hoppa runt och små stegra men jobbade vidare började trav jobbade henne och hon började balanse...

Av Eline Snabb Sylsjö - 9 april 2012 09:39

Hej! Har värkligen inte varit på humör för att blogga senasste dagarna.. Så här är det. Det går inte bra med maja alls just nu och de är ju såklart mitt fel. jag har så mycket att göra i skolan hemma osv så jag blir bara spänd och irriterad när...

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards