snabben

Alla inlägg under november 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 november 2011 21:11

FÖRLÅT!! glömde totalt bort att blogga igår ;O OjOj!!

Men nu så!

Lengerade och töm köörde henne lite med hon var super duktig faktiskt! :) iallafall i longeringen (kan inte stava longering) tog ett kort på na o filmade lite ;)

 

Men i ena varvet i traven tckte jag hon släpade lite med ena benet så gick in och fler fick bedömma och kolla lite på det ;/ HOn reagerade ingenstans eller så , men vi såg då att hon har mer muskler eller starkare på vänster en  höger sida.. men för att hon släpade var antagligen för tränings värk från klättringen o förrgår ;)

 

sen efter det skrittade jag och jonna barback ut i den mörka skogen och myste ;)

   majsen

 

har inte haft maja idag eline schön tog hand om henne idag då jag var på Konfan ;)

//snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 13 november 2011 18:59

HEJ! :D

Har saknat bloggen så!!! har varit tvugen att blogga från mobilen i flera dagar ;(

Men nu har jag en DATA! :D Jippie!!

 

Okej Gårdagen!

 

Först var jag och Mamma på Abouise och kollade efter ett par nya rid byxor till mig då jag bara har 1 par som passar ;/ ... vi hittade ett par som var rimliga att köpa som bara hemma byxor, ett märke som det stod ELINE på :D haha det tyckte jag var lite roligt ;) hehe! Och så hittade jag ett par Whitaker byxor som satt såååå bra! men ska önska mig dem till Jul !

 

Sen hitade jag så mycket snyggt till maja inför nästa tävlings termin!

en luva med sverige flagga 2 ap snygga panband och ett shabrak! Sååå snygga! hittade också värsta snygga skydden ;) ÅÅh vad jag längtar tills nästa termin!

 

Idag!

 

Idag avr det ute ritt med Jonna & Valle som stod på tur ! vi skulle gå till källviks backen och klättra lite nu innan snön kommer ;) Maja och valle är ganska lika på ett sätt kan få för sig från ingenstanns att backa eller stegra så valle började med de men Maja gick vidare och han kom då efter .. sen under tågbron började maja fjanta men det var bara in med skänkeln så gick vi fram igen ;) Valle var riktigt dryg ett tag men det gick till slut! Klättringen tyckte alla 3 var RIKTIGT DRYGT UPPFÖR! hAHAH shit vad Maja hatade mig när vi kom upp ! ;D hahah! lilla tjejen! vi gick upp och ner 2 gånger :) nästan utan problem! ;) Heheh..

 

SÅg sedan på hoppträningen som var på klubben idag som jag skulle varit med på men sparar tills nästa vecka ist ;) Var 3 vurpor idag , höll på att dö av skratt en gång! så typiskt ponnyna på klubben! känner igen mig så !

 

Hoppas det gick bra med er Ida & Lina iaf ;)

  De snygga byxorna;)   HAHAAH! höll på att dö när jag såg den här! var tvugen att ta kort på den ;)   

Härliga Jonna & Valentino :D    Jonnas snygga täcke som såg varmt och skönt ut ;)


// Snabben 

 

Av Eline Snabb Sylsjö - 12 november 2011 20:22

Idag var jag på abouise och hittade så mycket snyggt! Men köpte inte något :-)men hittade såååå mycket snyggt!Red Maja lite bom arbete men hon var lite konstig men jag vet inte vad det var, kan va att de hade misst att ge hennes kraft idag, hoppas det bara är det :-) ja en vecka kvar innan Linda och Ingrid kommer , börjar bli nörvös ;p haha nä det ska bli super kul att dem kommer till mig för en gångs skull ;P haha ska lägga upp bilder på de mamma köpte o på majsen , mamma köpte ett par rid byxor till mig :-) hejdåååå Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 10 november 2011 20:47

Busade ute med Maja idag hon var på sååådant bus humör!!


gjorde luft språng och små stegrade o busade sprang och hoppa ! Älskar ponnyn min .

fast hon är jobbig ibland, men det hänger ju på båda :)


Men min bror vill ha sin data -.- suck , spel nörd ;P  ska spara ihop till en egen så jag kan blogga lite mer ;-P haha hade gött!

//Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 9 november 2011 19:37

Jag är så glad just nu ! 


tack vare Maja! För första gången på typ 2 veckor har det gått bra! Och Vi jobbade alla gångarter avslappnat och lugt.

Vi gjorde så snygga byten öppna & sluta i galopp båda varven , ökad trav samlad trav och allt i låg form och jobbade med hela kroppen. Jag är så glad! så i morgon firar vi genom att gå ut i skogen och ha det roligt, men det blir ju så mörkt fort ;/ hoppas vi hinner ut ett litet tag då i allafall :-)

Bild: Maja Jonsson  

Av Eline Snabb Sylsjö - 8 november 2011 19:13

HEj på er! 

nu kanske jag kommer göra er besvikna men kommer inte bli så mycket med bloggen nu .

anledningen är för att det bara går ut för både med maja & i skolan så jag har inte tid eller lust.. kommer max skriva ett litet inlägg per dag men blir nog lite varannan dag.. 


Red maja i riktigt hård dressyr idsg på3-delat som jag inte gjort på år! eller i mitten av sommarnen typ.. så det gjorde ont i musklerna ska jag säga! hon var fan elak idag! men det gick faktist bra i slutet fast det bara var skritt då så kändes det som det slutade med att jag hade övertaget och hon lysnade och sammarbetade lite med mig iaf... ibland frågar jag mig varför vi köpte Maja och inte någon annan ponny.. men jag älskar väl henne.. tror jag. 

önskar bara att hon var lite mer sammarbets villig när man anstränger sig ..! 


 En bild från när jag precis börjat rida Majsen :)  

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards