snabben

Alla inlägg under juli 2011

Av Eline Snabb Sylsjö - 3 juli 2011 14:25

Hoo! 

HEt slut är jag nu ;D Håller på och packar för FULLT! 

Att man har så mycket grejjor är såå sjukt!!! Hahahah men allt gammalt kommer med det å! ;-)  Schbraks tvättas och garderoben är tom typ!

Imorgon vid 7 åker bil och transport häst & ryttare iväg mot LIT!!   

Och dess utom är det MAJAS FÖDELSEDAG!!!  Min 'lilla' Tjej blir 15 år :-D det kan man inte tro!? ;-D Så hon ska få färskt gräs på transport resan som kommer bli ca 7-8 timmar i bil ;-/ Usch vad lågnt :P! Men det är Klart värt det!                                      ska snart iväg till stallet och grejja med det sista där med Lassa in fodret osv...        Och det blir nog en massa uppdatering imorgon på bil färden osv , jag skriver mer ikväll hare gött! :-D
































Av Eline Snabb Sylsjö - 2 juli 2011 19:34

Bröderna mina följde idag med till stallet och tog in hästarna med mig super mysigt:-) Och Elliot och Okar red Maja in från hagen ^^Oliver ville inte för han spelade på mobilen ;P haha skit unge ;D  Och Elliot var så intreserad av maja och hjälpte att göra maten och gick in till henne och matade henne osv.. ;)) Och De travade på Maja med btw ;-) Båda tyckte det var super roligt :-) 

red maja på 3 delat och hon var asss fin i början gick som en dröm!!!  sedan fick hon som en blixt i huvet och gjorde allt hon inte skulel! slog med benen flyttade baken som en full lastbils schaför asså helt knäppt :-P Haah aa så vare iaf ;-)

   Tur att man har många hjälmar ;-D En Jofa sammets hopp & plast ;D haha


Av Eline Snabb Sylsjö - 2 juli 2011 13:32

Jag Oline & Anna cyklade till stallet i morse och gjorde morgon passen :-)

Men vi hade bara 2 cyklar så jag & Oline hittade på ett special sett att åka ;-)

 

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 juli 2011 22:03

Haha idag tänkte jag hoppa på klubben så skrittar dit barbacka och med samma träns som igår :-) när jag kommer fram ser jag att inga hinder är framme och dressyr staket fram plockat... Juste de har ju tävlingar hela helgen aja! tänkte jag jag går och badar lite när jag ändå är här och de va ju så varmt ;-) Kör lite roliga vägar dit och går i med maja utan problem :-) när vattnet har stigit över mina knän kommer jag på att jag har mobilen i fickan så vänder fort och lägger den på en sten ;p sen badade maja med glatt humör och jag bara njöt och höll i mig som tusan ;D Hahah så duktig tjej jag har :-) Skrittar tbx och ser att amanda hoppar på banan frågade om jag fick vara med med några språng och det fick jag :-) så då körde jag o maja lite bus hoppning som vi inte har gjort på länge! Och det behövde vi! gud vad kul det var ^^!!! Hahah men hon var riktigt fin med! synd nog blev hon lite bråkig när vi filmade men men Det var väl okej förutom att jag typ studsade som en gris ;P HAha ja ja ! Filmade Amanda & Bobby Också :-)

Amanda klippet på dig kommer imorgon det kunde ine överföras ;-/

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 juli 2011 13:33

Hur mycket kommer du ihåg från när du provred din häst?

Vart var det? - I Lit  (hade henne ju hela sommaren då )
Vilket datum? - 11/6 2010
Kommer du ihåg vad du hade på dig? ridbyxor hjälm vest stövlar 
Vad heter föredetta ägaren (som då ägde hästen)? - Cecilia Magnusson
Gick den på tygeln? Inte varje dag på sommaren, ;-)
Gjorde du skänkelvikning? Ja det gjorde jag
Travade du? Jaapp
Galopperade du? yes
Hoppade du? Ja :-)
Hoppade du bana? yes
Hoppade du 80 cm? -Ja
Vad hoppade du som högst?  
120cm tror jag det var :)
Tyckte du det var högt? Ja jag trodde jag skulle dö!
Red du ut? Japp :D
Tyckte du om hästen? 
Både ja & Nej :P
Var den lat? Nej så långt ifrån som möjligt!
Var den stark? AAa
Var den pigg? ja det var hon

Sista frågan, varför fastnade du för din häst? För att hon hade en sådan personlighet och inte var någon liten gull ponny utan en riktig häst!

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 juli 2011 13:27

Ja nu har jag börjat packa till Lit.

Åker på Måndag morgon med transporten och har väl ca 6 timmar eller mer framför mig i bilen upp mot Lit(östersund) men ska bli skönt att åka dit :-) 

Kommer inte sakna någonting förutom Jimmy då ;-)

Och klubben så klart , mitt äskade falu ridklubb!  ;-(<3

Av Eline Snabb Sylsjö - 1 juli 2011 13:01

Asså jag var så grymt sur när jag skulle rida igår! INTE PÅ MAJA utan på alla runt om kring mig så kände att jag och maj behövde en riktig tur för att få tillbaka tron för varran! Och nu litear jag på henne till 99,9 % ! Provade rida på en ny variant bett tog plats pelamet men ist för 2 tyglar ett par men en dådan där sak om lixom sitter ihom bett ringar. glömt vad det heter! ;P MEn det funkade bra :-) hon gick bra på det skrittade ut på banvallen , UTAN KRÅNGEL!! så skönt! kände att vi lixom var en o samma person/häst! gick över stora vägen bron över till gruvriset vid golfen , vid frispy golfen finns ett stod dike och ett litet började med att hon hoppade det pytte lilla och sedan gick jag o hälsade på det stora och hon vägrade gå fram till det så gjorde en volt i trav o då gick det bättre och hon tog ett litet skutt över och vid det lilla diket fanns en eldstad som jag la ihop till en liten bana och mot det stora diket kom vi ganska fort och vi tog det så snyggt! 

fortsatte upp mot backarna som är as bra träning! körde lite så hon fick sträcka på rydden upp för och gasade på lite sista biten ;-) kom upp och tängkte att bra om hon får träna lite nerför med ! :D så skritt travade ner för det värsta och sedan golppa låångsamt ner för det som går lite upp och d´ner sista kurvan innan man kommer ut på grus/jord när man rider precis vid golf kanten gasade jag på som in i H***E! Fy satan vad fort det gick! tror inte jag ridit så fort i hela mitt liv! :O Satans fort gick det i alla fall!! nej du var helt sjukt men vilken kemi vi fått upp under bara 50-60 min . vi värkligen litade på varandra! ;)

duchade av henne med kallt vatten när vi kom tillbaka och hon stod o njööt bara! ;D hihi så gullig!

   Vägen där vid golfen, från dikena :-)   När jag skulle åka står maja o Calle och kliar varandra igenom gallret ;')) AA så söta! och så stod di i ca 10-15 min .. ^^      En bild från när vi var och badade med hundarna :-)

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards