snabben

Alla inlägg under februari 2012

Av Eline Snabb Sylsjö - 16 februari 2012 21:05

hej!

gjorde ett långt inlägg som försvan... suck!


<red i all fall ut med Julia & Jaffa idag! vi red en llång tur runt samuelsdal! Så mysigt!

vi galopperade på de snö täckta ängrna och busade upp för backar men jobbade oxå flytta 6 ställa övningar på små vägarna :) Maja gick i form och jobbade med kroppen nästan hela tiden! De börjr funka nu asså!!! :D

känns så bra!!

De hade blåst ner en buske ute på ängen som jag var tvungen att skutta över :) trorMaja gillade det med ;)

Pollarna jag pysslade med idag ;) sötnosarna !

 

Jaffa fick ha stora C-ponnt täcket på sig för hennes var upptaget! Så söt man kan vara !! ;))  

/Snabben




Av Eline Snabb Sylsjö - 16 februari 2012 08:52

Tycker de är så jävla grymt av både häst o ryttare!!

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 15 februari 2012 19:47

Idag provade jag rida Maja utan nosgrimma, på 3- delade stubben bettet.

Skrittade fram mot vägen och han var skit spänd.. ser spöken hela tiden!

så hon skuttade runt och bara gapade med bettet och bara var drygg.

Började jobbade henn när jag gick in på banan och hon var fortfarande as spänd och gick på tårna..

Sen kom en häst med reflexer runt hörnet och möja hoppade rakt upp i luften och stod som förstelnad och hästen som kom med.. knäppa hästar..;)  Men efter det jabbade jag bara snett igenom halvt igenom serpentiner i trav och då gick hon rätt stadigt och halv högt i formen och började jobba bra med ryggen och benen.

gick fram i galopp och då kom den spända känslan tillbaxs . Saktade av red på små volter och provade galopp igen och de var bättre den här gången, och jobbade mycket på volt . ca 15 m volter ! Sen släppte hon toltalt! HOn som inte brukar kunna gå på en volt i galopp utan att vilja byta galopp på mitten . Vi red cerpentiner i samma galopp i olika varv och la ått volter i samma galopp och hon gick lugnt! HELT LUGNT! Helt sjukt! HOn abra slapnade av och litade allt på mig! en sådan skit skön känsla ! hon var så fin! Det kommer bli en bra termin i år! ;-)

Jag & No Mercy

Bild från Alla hjärtans dag :)


/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 14 februari 2012 19:04

Glad alla hjärtans dag från Majsen ;-)

 

Av Eline Snabb Sylsjö - 14 februari 2012 14:23

Ja! Idag är det all hjärtans dag! 


Och precis som de senaste 3 åren ligger jag hemma i Feber... Förra året var maja sjuk vid den här dagen oxå kommer jag ihåg... Men hon är ialla fall frisk i år! ;-)


Nu när jag setat hemma & Haft tråkigt har jag haft lite tid att göra Filmer ;) 

Eller jag har gjort 1 på Maja hittils men tänkte göra en på Pinto & kanske 2 andra som får bli en överaskning ;)


Men ha en bra alla     dag annars om ni inte hinner in på bloggen mer idag :-)
/Snabben 

Av Eline Snabb Sylsjö - 13 februari 2012 19:23



SECRETARIAT

fd. 30 mars 1970

dog. 7 oktober 1989


Galoppör som satt sitt namn över hela världen! 

Han slogg ut alla konkurenter som fanns och sitt största lopp var

triple crown race,där han slog sin närmsta motstondare med 23 längder! helt otroligt!. Det har kommit en värklighets baserad film om han som släpptes 2010, riktigt bra, rekomenderar den värkligen!

Har letat reda på loppet han sprang (triple crown) som är så otroligt! Kolla på det , ni kommer inte att ångra er!


Han blev 19 år gammal & blev pappa till över 600 föl. 

Han togs bort pga svårt fång.

Innan han begravdes i Claiborne Fram i Kentucky kollade en vettrinär hans hjärta som var det största han någonsin sätt. det var 2,5 gånger så stort som ett normal stort häst hjärta.

   


En häst som iaf jag blir grymt imponerad och Peppad av att titta och höra om!

/Snabben

Av Eline Snabb Sylsjö - 13 februari 2012 12:26

Blev så kär när jag såg den här ponnyn! 

ta er 3 minuter och kolla på hela!! Man blir så peppad!!

/Snabben

Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards