snabben

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Eline Snabb Sylsjö - 11 mars 2012 17:49

Just nu sitter jag och letar lite info om Ponnygalopp! 

Tycker det värkar så grymt kul och det skadar ju inte att prova??

Och de ser ut som jag och maja skulle kunna ha en chans ! 

Är det någon som vet något om ponny galopp eller bättre tränar & Tävlar i det? Hör av er! Kul att höra från alla!

/Snabben  

Av Eline Snabb Sylsjö - 11 mars 2012 17:14

Äntligen har jag kommit över datan !

I helgen:

Igår så red jag ut på maja , red först hem till huset och red runt på våran stora baksida ;) Hahah!

Rätt kul! 

hade tänkt att gå hem igen och rida i ridhuset men vädret var för fint så jag red mot barnvallen och jobbade mycket trav ökningar och galopp. Galoppen asså! Shit så otroligt! Hör o häpna! Banvallen ligger ju längs med tågrällsen, och när tåget kommer släppte jag på henne , och . Vi galopperar lika snabbt som tåget! i ca 30-40 sekunder!! Helt sjukk kännsla att springa så fort i tackt med tåget! Marken bara dundrade! 

Och jag är ju som jag är så jag hade kortat upp mina läder till jockéy läder så de var en  helt ny känsla!

Var riktigt fräckt!


Idag: Tränade jag inne i ridhuset med bommar på en volt med att bara öka och länga galopp stegen men behålla lugnet. Gick bättre en vad jag förväntade mig! hon höl sig super fin! i båda varven, var lite spänd i vänster med det lossade allt efter som :) 


Myst mycket i stallet i gelgen och knappt varigt hemma alls, Härligt!

Bröderna gav maja en massa morötter och smask när vi var förbi! Hon blev rätt nöjd! ;-)


/Snabben 


Presentation


Tjenare!
Jag heter Eline Men har i alla år kallats för SNABBEN!
Jag har ridigt i hela mitt 14 åriga liv. Jag gillar utmaningar och tvekar aldrig!

Fråga mig

20 besvarade frågor

Omröstning

Vad är snyggaste häst färgen?
 Fux
 Brun
 Vit
 Mörk Brun
 Grå
 Svart
 Skimmel
 Gul
 Skäck

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards